Våldsdebatten på repeat

mars 31, 2009

Jag ska fatta mig kort: tråååkigt.

Dock kom Kajsa Ekis Ekman med ett ganska vettigt inlägg i DN om den evinnerliga diskussionen om att ”vänstern måste ta avstånd…” samtidigt som högern aldrig måste det. Ärligt talat tror jag att det i mångt och mycket är vårt eget fel, eftersom vänstern själva alltid håller på att dilla om det. Vad är vi oroliga för egentligen? Vad skulle hända om vi lät bli att ta avstånd/försvara? Kanske att fokus skulle hamna på sakfrågan istället, rent av?

Detta om detta. Jag orkar inte vara någon åsiktsmaskin, orkar inte ta ställning hela tiden.

2 svar to “Våldsdebatten på repeat”

  1. Plan Says:

    Poängen är väl den att när vänstern är som den borde så är den ju något som innefattar en stor del av befolkningen, organiserar och i sig själv naturligt har en massa åsikter istället för att spotta ur sig massa principer. Så vi borde sluta tugga fraser, sluta gnälla och protestera och organisera istället. Det här borde också bli ett blogginlägg… suck. jag satsar på att organisera istället.

    • snatterskan Says:

      Verkligen. Jag kanske bidrog lite till gnällandet nu men i gengäld är jag rätt busy med att organisera.


Kommentera

