Blondinbella, AFA och Karl-Bertil

december 26, 2008

Kan inte låta bli att bli full i garv av att jag gjort gemensam sak med Blondinbella i att dissa Karl-Bertil Jonsson. ”Karl-Bertil är dåtidens AFA”, säger Bella till Expressen. Nej du, Isabella Löwengrip, jag kan säga dig att vi INTE vill ha några självgoda rikemansbarn i våra led. Välgörenhet är och förblir borgerligt (att gåvorna är stulna är sekundärt).

Det var en kul parentes bara. Men varken Blondinbella eller julen förtjänar mer uppmärksamhet, så jag tycker gott att vi kan släppa ämnet. På tal om AFA rekommenderas deras inlägg om Rosengård till alla som tror att vi på vänsterkanten inte är ”vanliga människor” (vad nu det är?). Jag citerar:

I media har polisen de senaste dagarna gjort en stor sak av att det är tillresta som ligger bakom många av våldshandlingarna. De som kallas tillresta är andra boende i Malmö, inga tillresta bråkmakare som inte har något bättre för sig än att skapa kravaller. Vi som varit där bor i Malmö och Rosengård är en del av Malmö som folk både bor i och dagligen besöker.

För den som inte är på läshumör finns det riktigt bra bloggar med bildposter: Rebecka visar återigen att hon är en fantastisk fotograf, min nya favoritblogg har publicerat en karta över hur livet kommer att te sig i ”rymdåldern” (jag blir inte mycket klokare av det, men det är en kul bild) och de här tusingfotingsbilderna är helt underbara.

3 svar to “Blondinbella, AFA och Karl-Bertil”

  1. dean Says:

    bella får mig att rysa. eller rättare sagt, hennes kapitalismpropaganda. geggagegga.
    men att hacka på karl-bertil var ju mest löjligt.

  2. Tuss Says:

    Jag kan inte förstå varför hn gör liknelsen, alltså det är ju bara att börja med helt vansinnigt att kritisera rikstönten Karl-Bertil, och att sen förutsätta att alla håller med en i att tycka att hn är en ond förbrytare verkar ännu mer snurrigt.


Kommentera

